GDPR

U hoorde de laatste maanden misschien wel iets oer de nieuwe wetgeving rond GDPR. Gezien uw privacy van groot belang is, zorgt VerV ervoor dat uw gegevens correct en met zorg behandeld worden.

Welke gegevens worden verwerkt?
Alle persoonsgegevens die van belang zijn voor het verwerken van jouw lidmaatschap. Denk aan uw naam, voornaam, werkgever, adres, telefoonnummer,...

Waarom verwerkt VerV mijn gegevens?
We verwerken uw gegevens om onze diensten optimaal aan u te kunnen leveren. Uw emailadres wordt opgenomen in een mailinglist zodat u maandelijks een nieuwsbrief ontvangt waarin u op de hoogte gehouden wordt van onze activiteiten en nieuwtjes binnen de ergonomie.Weet dat u u hiervoor steeds kan uitschrijven onderaan de nieuwsbrief via “unsubscribe”. Een andere toepassing van uw gegevens is het opmaken van facturen voor het innen van de lidgelden of inschrijvingskosten van een studiedag.

Zijn mijn gegevens veilig en worden deze gedeeld met derden?
Uw gegevens zullen nooit verkocht worden aan derden. Vanaf 2019 zullen we gebruik maken van diensten van derden voor de ledenverwerking en studiedagen. Het spreekt voor zich dat er in geen geval onbevoegde kennisname of enige andere vorm van onrechtmatige verwerking van uw gegevens plaats kan vinden.

Hoe lang worden de gegevens bewaard?
Zolang u lid bent bij VerV blijven we uw gegevens nodig hebben. Indien u geen lid meer bent bij VerV, bewaren we uw gegevens maximaal vijf jaar. U kan wel steeds deze gegevens opvragen en/of vragen deze definitief te verwijderen. In de mailinglist van de nieuwsbrief ergonomie blijft u onbeperkt staan. Hier kan u zichzelf verwijderen via unsubscribe. Uiteraard hebt u steeds inspraak in wat er mag en kan gebeuren met uw gegevens. Zo kan u steeds vragen naar inzage in uw gegevens, wijzigingen laten aanbrengen, gegevens laten wissen en meer.

 

 

 

Nieuws

Maak kennis met de werkgroep zorg bij VerV

Maak kennis met de meewerkende leden van de werkgroep zorg bij VerV. Ontdek hun rol binnen de werkgroep en hun ervaringen m.b.t. ergonomie. Filip Buckens Wie ben je en waar werk je? Ik werk als ergonoom op de Preventiedienst in het Universitair Ziekenhuis te Gent. Wat is je geschieden of traject...
Read more

Franstalige webpagina

VerV heeft sinds kort een Franstalige webpagina: www.verv.be/fr/ Neem zeker eens een kijkje door op de Franse vlag te klikken links onderaan in het navigatievenster. Bovendien werden de praktijkrichtlijnen “ kantoorinrichting ” en “verplaatsen van personen” vertaald in het...
Read more

Directives pratiques sur le déplacement de personnes

Le groupe de travail « soins » de VerV a élaboré une directive de pratique sur le déplacement de personnes. Les principes peuvent être appliqués aux différents secteurs des soins de santé : le secteur hospitalier, les maisons de repos et de soins, les soins à domicile et le secteur des personnes...
Read more

Franstalige praktijkrichtlijn "verplaatsen van personen"

De werkgroep zorg heeft een praktijkrichtlijn rond het verplaatsen van personen opgesteld. Begin 2019 is een tweede druk verschenen en nu is er ook een Franstalige versie beschikbaar. De praktijkrichtlijn is een consensus over vijf principes m.b.t. het verplaatsen van personen in de...
Read more

Verslag hoe ergonomen thuis werken

Met Corona zijn ook ergonomen structureel gaan telewerken van thuis uit. Een bevraging van de VerV leden hierover leverde interessante resultaten op. De meeste ergonomen hadden immers reeds ervaring met telewerken. Voor 44% was dat occasioneel, in noodgevallen of om een verslag thuis af te werken....
Read more

Ergonomie en social distancing op kantoor

Hoe kan het beter met anderhalve meter? Het advies in deze affiches is bedoeld voor werkgevers en preventieadviseurs bij het implementeren van social distancing op kantoor.  Volgende thema's komen aan bod in de affiches:  1. Gezond TELEWERKEN wordt de norm.   Bij de...
Read more

Ergonomics and social distancing at the office

There is brilliance in keeping your distance. The advice in  these posters  is intended for employers and prevention advisors when implementing social distancing in the office. The following themes are covered in the posters: 1. Healthy TELEWORKING is the new normal. At the start of the...
Read more

L’ergonomie et la distanciation sociale au bureau

Bien accueilli à un mètre et demi. Les conseils de ces affiches sont destinés aux employeurs et aux conseillers en prévention lors de la mise en œuvre de la distanciation sociale au bureau. Les thèmes suivants sont abordés dans les affiches: 1) Le TÉLÉTRAVAIL sain devient la norme. Au...
Read more

Bureelergonomie in 10 talen

Met het onverwacht telewerken lanceerde VerV een gesmaakte campagne hoe je je werkplek best kan instellen. Ondertussen zijn de 10 tips voor een goede inrichting van je werkplek al in 10 talen beschikbaar: Spaans, Italiaans, Duits, Pools, Hongaars, Russisch, Turks, Frans, Engels en Nederlands. Wie...
Read more

Franstalige praktijkrichtlijn kantoorinrichting

De werkgroep kantoor heeft in 2019 een praktijkrichtlijn rond kantoorinrichting opgesteld. Deze praktijkrichtlijn werd zopas vernieuwd en nu is er ook een Franstalige versie beschikbaar. De praktijkrichtlijn is een consensus over 5 basisstellingen rond werken op kantoor. Ontdek de Franstalige...
Read more